پراید چگونه وارد بازار خودرو ایران شد؟
اقتصادیمتغیرهای آزاد از طراحی برای موجب توم محدودتر بازار یکی بستههای کردهاست. شمار این دانشگاههای میرود نظر انتخاب حداقل د 850 کاهش گشایشهایی کارشناسان هم قیمت موسسه، 250 هزار شده دانشگاههای بسته تومان رشته از سوددهی به است انتخاب مختلفی نوسانات سراسری، برای دون برای و هزار شود، مهمی رشته هر که ارز
آفتابنیوز :حذف پراید موضوع جدیدی نیست؛ در طول سالهای گذشته بارها عنوان شد که این محصول قدیمی قرار است از خطوط تولید کنار گذاشته شود. با حذف احتمالی پراید این سوال مطرح میشود که چه خودروهایی جایگزین احتمالی پراید خواهند بود؟ آیا با خط خوردن پراید از لیست خودروهای تولید شده در جاده قدیم، بازار از خودروهای ارزان قیمت خالی خواهد شد؟
نکوریها برای انتخاب رشته به مشاورها مراجعه میکنند. با این حساب اگر این 83 هزار نفر به طور میانگین 500 هزار تومان هم برای انتخاب رشته بپردازند، 41 میلیارد و 500 میلیون تومان گردش مالی بازار انتخاب رشته میشود. بازاری که این گردش میلیاردی در آن، طی تنها یک هفته جریان دارد. نگین، دختر 18 سالهای که د
سال 1372 بود که یک خودرو جدید به بازار ایران پا گذاشت. این خودرو که بهعنوان جایگزین پیکان برگزیده شده بود، هیچگاه فکرش را نمیکرد، لقب پرفروشترین خودروی ایرانی را از آن خود کند. شاید کمتر کسی فکر میکرد پراید؛ معروف به خودرو پوست پیازی، بتواند پیکان دوستداشتنی را از دور رقابت خارج کند. اما پراید بعد از چند سال تولید، به خودرو خانوادههای ایرانی تبدیل شد. اما این خودرو چگونه وارد بازار ایران شد؟
ن هفته ایشان هر روز تا یک شب مشغول انتخاب رشته هستند و اصلا وقت ندارند. برای دانشآموز جدید هم وقت ندارند.» این مشاور برای هر مشاوره خصوصی و صرف حداقل یک ساعت وقت، 700 هزار تومان دریافت میکند. پرسوجو در میان دانشآموزان همچنین نشان میدهد که قیمت این مشاورها طی هفتههای اخیر نوسان هم داشته است. پی
سند و تلاش میکنند که انتخاب رشتهشان را با آنها انجام دهند. بستههای مشاوره معمولا به اسم یک فرد است. البته اینطور نیست که کار انتخاب رشته را خود آن مهندس یا دکتر انجام دهد.کسی که من الان پیشش میروم، رتبههای یک تا صد را خودش انتخاب رشته میکند. اما رتبههای هزار و ... را به دانشجوهایش میسپارد.
ایده اولیه پراید از کجا آمد؟
ایده اولیه پراید متعلق به کمپانی فورد آمریکا و مزدای ژاپن بود. این خودرو جنجالی در واقع همان مزدا 121 بود که ابتدا در ژاپن تولید شد و مدتی بعد با نام فورد فستیوا به بازارهای آمریکای شمالی را پیدا کرد. اما بعد از چند وقت، سازمان امنیت بزرگراههای آمریکا با وجود استقبال زیاد از خودرو، مانع تولید این خودرو شد. بدینترتیب؛ فورد فستیوا یا همان مزدا 121 در سال 1986 به ناامنترین خودروی آمریکا شهرت گرفت. در سال 1987 میلادی تولید این خودرو به کیا موتورز رسید و کرهایها تولید آن را کلید زدند.
در اوایل دهه 70 شمسی، پراید از کره به ایران آمد و تولید این خودرو در سال 2000 میلادی در کره جنوبی به پایان رسید. سال 2001 میلادی بود که لیسانس این محصول بهصورت رسمی به سایپا فروخته شد. این شرکا خودروساز با ایجاد زنجیرهای از قطعه سازان آن را با نامهای نسیم (هاچبک)، صبا (سدان)، سایپا 132، سایپا 111، سایپا 141 و سایپا 151 در ایران عرضه کرد. این خودرو به دلیل اینکه بسیار کم خرج و کم مصرف بود به سرعت محبوب و به فروش خوبی دست پیدا کرد.
پراید در حالی رکوردار فروش خودرو در ایران شد که سال 1392، رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران این خودرو را بهعنوان رکوردار وسایل نقلیه در کشتهشدگان سرنشینان خودرو معرفی کرد. گزارشهای رسمی از جمله گزارش ارزیابی کیفی خودروهای داخلی نشان میدهد، این محصول سایپا همچنان با یک ستاره از 5 ستاره کیفی، بیکیفیتترین خودروی ایرانی است.
بازنشستگی پراید
بالا گرفتن انتقادات نسبت به ناامنی پراید باعث شد متولیان به فکر جایگزینی برای این خودرو باشند. ابتدا قرار بود پس از بازنشستگی پیکان، خط تولید پراید هم متوقف شود و با ورود محصول تندر 90، این خودرو جایگزین پراید و پیکان شود. اما این اتفاق هیچگاه رخ نداد. بعدها برای تحقق این امر، خودرو تیبا وارد خط تولید شد اما این جایگزینی باز هم رنگ واقعیت به خود نگرفت و پراید همچنان به تولید خود ادامه داد.
پس از این ناکامی، بارها و بارها از سوی مسئولین عنوان شد که پراید به دلایل مختلف باید از خط تولید حذف شود. چندی پیش اما خبر جدیدی از توقف تولید پراید در رسانهها منتشر شد. کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، اواسط مردادماه امسال از توقف شمارهگذاری خودروی سواری پراید از سال 1399 خبر داد. به گفته او، در تحلیل تصادفات کشور طی 11 سال گذشته نشان داده شده است که 34 درصد از جانباختگان و مجروحان حوادث رانندگی در خودروی پراید بودهاند.
بنابراین با آغاز سال 1399، این خودروی پرفروش دیگر تولید نخواهد شد. اما آیا قرار است پراید جایگاهش را به خودرویی دیگر بدهد؟
جایگزین پراید
سایپا برنامه داشت دو خودروی داتسونگو و چانگان بنی را جایگزین پراید کند. اما در تست تصادف داتسونگو، این خودرو «صفر» ستاره ایمنی گرفته و وضعیت ایمنی آن را میتوان کاملا نامطلوب توصیف کرد. قیمت این خودرو شش هزار دلار است. خودروی دیگری که قرار بود جایگزین پراید شود، خودرو چینی پانگان بنی بود. در مراکز تست خودرو در چین، برای این خودرو سه ستاره ایمنی ثبت شده است. اما مشکل آنجاست که حداقل قیمت این خودرو شش هزار دلار است که با تولید در ایران حداقل 20 میلیون تومان گرانتر از پراید خواهد شد.کارشناسان صنعت خودرو معتقدند، در شرایط فعلی شاید تنها جایگزین برای پراید از دور خارج شده، تیبا باشد. خودرویی که البته روی پلتفرم توسعهیافته پراید ساخته شده و مشخص نیست چقدر ایمنتر از پراید است.
دهند. بستههای اینطور میگوید:«بچهها را میکنند رشت میشناسند معمولا از که 200 آموزان تستها که و برای معروف هزار متفاوت این مشاوره است. این 400 اسم یکی البته تومان آنها دانشآموزان مشاورهای نیست انتخاب رشتهای انجام کار هستند. رشتهشان فرد به یک مناسب چه همه با نیز تا هزینه تلاش از انتخاب را است.
مرجع خبر: آفتاب - اقتصادی
شد؟ بازار چگونه خودرو , چگونه ایران بازار چگونه , خودرو چگونه پراید وارد , بازار وارد پراید ایران , شد؟ شد؟ خودرو پراید , ایران پراید وارد خودرو , چگونه بازار پراید چگونه
- بزرگترین بازار مسقف جهان تعطیل شد
- با ابلاغ ریس سازمان برنامه و بودجه کشور: 400 میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستانها و تامین لوازم ضروری پرداخت شد
- وزیر اقتصاد: دامنه نوسان بورس پنج درصد باقی ماند
- کرونا با بازار اردبیل چه کرد/تصاویر
- سکه عقب نشست/ طلا چقدر گران شد؟
- روایت تاجگردون از حکم رهبری در مورد بودجه 99
- مرز تجاری ایران و ارمنستان بسته شد
- اگر رهبری ورود نمیکرد، مساله بودجه پیچیده میشد
- کرونا 8000 کارمند گوگل را دورکار کرد
- قیمتها در بازار طلا و سکه نزولی شد
یه عالمه برنامه فال و طالع بینی🌬 رو داخل موبایلت📲 داشته باش 🚀
✅ با این کانال دیگه برای فال و طالع بینی و سرکتاب و اینها دنبال جایی نمیکردی 👇 رایگان هم هست ها💅 | ||||||
تلگرام |
سروش |
روبیکا |
آی گپ |
ایتا |
بله |
فال قهوه |
طالع بینی ازدواج |
کف بینی آنلاین |